2015. szeptember 21., hétfő

Mit tehetek én?

Az alapítványt, amelynek sok éve dolgozom, menekült hozta létre 75 évvel ezelőtt. Amikor Hitler uralomra került Németországban, feltette magának a kérdést: mit tehetek én, hogy élhetőbb legyen a világ? Kidolgozta a programját, és miután nyilvánvalóvá vált, hogy a náci uralom alatt zsidó orvosként nem boldogulhat tovább a saját hazájában, külföldi támogatókat keresett. Így került Skóciába; dolgozni, segíteni, építeni.

Micsoda különbség van aközött, hogy valaki úgy indul el a hazájából, hogy tenni szeretne valamit, és ehhez keresi a lehetőséget, vagy pedig úgy, hogy azt mondja: nekem is jár a jólét, engem is lakassatok jól...

Európa egyetlen esélye, ha az előbbiekből lesz minél több.

4 megjegyzés:

  1. Na jó, de akinek volt itt dolga, az eddig is jött és szerintem nem is volt velük baja senkinek. Most viszont nem az jön, akinek dolga van itt, hanem aki (és kisebb arányban vannak ezek az emberek) valóban az életét menti vagy aki (nagyobb arányban vannak ezek) kihasználva a fejetlenséget meg akar pattanni a balek Európába, ahol majd pénzelik a semmiért.

    Én kérek elnézést, de ilyen a világon nincs, hogy valaki csak a leggazdagabb, legmagasabb szociális segélyeket biztosító, legbenignusabb/-naivabb szociálpolitikával bíró országokban hajlandó menekült lenni, a legszebb, hogy ez a bölcsész Európa van annyira lúzer, hogy még bólogat is hozzá.

    El tudod képzelni, hogy én a gyerekem életét mentem, kimegyek a békés USÁ-ba, leszáll a gépem Texasban és ahelyett, hogy a seggem a fölhöz verném, hogy hál'Isten célba értem és nyugi van és nem lövi le senki a gyerekem fejét, ahelyett, hogy megköszönném a szállást meg a kaját a menekülttáborban és beregisztrálnék és megvárnám a papírjaimat, inkább odamennék a texasi reptérre, hogy rohadjatok meg geci republikánus xenofób köcsögök, most azonnal vigyetek Manhattanbe, mert én csak ott vagyok hajlandó menekült lenni? Ráadásul csórók is vagytok.

    Hát ez történik.
    Azzal együtt, hogy aki az életét menti, az mentse, csak mondjuk ne legyen pofátlan, hanem fogja fel, hogy momentán ki tesz kinek szívességet. Akinek legjobban van féltenivalója, az a csóró szír, akinek most is attól kell rettegnie valami közel-keleti nyomortelepen, hogy kipurcantják őt vagy rosszabb esetben a családját még az éjjel.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egyetértek. Ezért is linkeltem be a Svédországban tüntető "menekülteket". Ők már nyilvánvalóan nem menekültek hiszen biztonságos helyen vannak, fedél van a fejük fölött és etetik, ruházzák őket, de ők TÖBBET/JOBBAT követelnek. Erre viszont nem jogosít fel a menekült státusz, az ilyen követelőzés visszatetsző.

      Az a baj, hogy ha túl sok ilyen ember érkezik Európába, kialakul a követelőzés "kultúrája", az nagyon nem lesz jó.

      https://www.youtube.com/watch?v=05TXz8AUQVY

      Törlés
    2. Vagy nézd meg ezeket. El tudod képzelni, hogy az ilyen mentalitású "menekültek" bármikor is integrálódni fognak Európába? (Vagy bárhová igazából.)

      https://www.youtube.com/watch?v=xbTSdUdQeLY

      Törlés