2014. február 4., kedd

Milyen vallás?

A gyerekem középiskolai jelentkezési lapján fel kell tüntetni, hogy milyen vallásúak vagyunk. Háromféle opció van: "Roman Catholic", "Protestant" és "Other".

Az első lehetőség nem jöhet szóba, mert, bár tisztelem a pápát Rómában, de nem fogadom el tévedhetetlennek, ahogy az egyházát sem, római katolikusok tehát nem vagyunk. A második lehetőségen már elgondolkodtam: vajon az én nyitott keresztény szemléletmódom belefér-e a "Protestant" kategóriába?

Utánaolvasgattam a helybéli főbb protestáns egyházak hitvallásának, nos, igen, végül is van egyezés. Viszont ha én bármely itteni protestáns lelkésznek elmondanám, hogy egész kicsi korom óta vissza tudok emlékezni a létezésemnek a fizikai születésem előtti időszakára, ilyesformán valóságnak fogadom el a halhatatlanságnak valamint a fizikai élet céljára és értelmére adott magyarázatnak ezt a megfogalmazását, hát nem biztos, hogy keblükre ölelnének...

Úgy döntöttem, maradok tehát a harmadik opciónál, legyen hát "Other" a mi vallásunk. Megnéztem az iskola honlapján, így definiálják az "Other"-t:

  • Applicants of a religion that is neither Protestant nor Roman Catholic.
  • Applicants who are from a mixed marriage/union or a background that is similarly integrated.
  • Applicants who have genuine, specific reasons for regarding themselves as neither Protestant nor Roman Catholic.
Akkor ennyiben maradunk. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése